No_Fear_rd1_strategy

Det er noteret - syntes argumentationen er helt i skoven - men noteret.

Er dog stadig noget forvirret over din opdeling i Primary/secondary; betyder det at den der aktivere den primary del af technology stadig betaler 8 R for en eventuel anden technology?

/David

I øvrigt er jeg enig med det substantielle indhold fra Solomio post. Man kan da ikke sammenligne denne ruling med en husregel - da disse jo helst skal sættes op før spillet. Rulings er der vel kun brug for i tvivlstilfælde, hvilket jeg ikke mener der er tale om her. Men jeg vil godt understrege at jeg sætter pris på Kristoffers store arbejde med at sætte spillet op så jeg vælger at lade den fare og komme videre (okay det lyder lidt overlegent, men det er ikke ment sådan).

Og så lige en sidste ting: De regelmæssige spidsfindigheder til side finder jeg, modsat denne sigmazero13, at det er væsentligt mere tematisk hvis man fulgte reglerne på dette punkt.

Nej det er Saar (men det ved han vist godt)

/David

Vi spiller efter FAQ’en. I andre tvivlsspørgsmål ser jeg hvad der diskuteres på bgg og hvad der er kommet af rulings fra Corey og vurdere min ruling ud fra dette. Sigmazero som har skrevet til Corey er jeg oftest meget enig med…ham der også undrer sig over Coreys ruling… så jeg er helt rolig ved at tolke som jeg gør. Fint nok at diskutere og jeg vil gerne tage det op næste gang vi spiller irl. Nu synes jeg vi skal lukke den her i tråden :slight_smile:

Føler trang til at citere mig selv:

Bare for at få skåret den ud i pap…

Jeg er ikke stædig og har lyttet.

[size=150]Final ruling[/size]
Tech primary +2
Tech primary 2nd tech +2 (10)
Tech secondary +2(8)
Racial tech +2 (du betaler 6 for at researche +2 for techen, bare så alle er med på at der ikke kommer +2, 2 gange)
Alle andre steder man får tech: +0

Case closed

[size=150]Saar up[/size]

zzzzzzzzzz…huh…;-)

muaat vælger “abstain”

“Alle andre steder” afhænger af om der er “et cost”. Kender ikke lige alle kort dette måtte vedrøre men de to der er nævnt (AC alien tech og PC Ancient Artifact) falder i hvert fald ikke ind under denne lov.

[size=150]Saar up[/size]

Coolio, så er det fuld kraft fremad mod Mecatol.

Map updated!

[size=150]Saar up[/size]

Map updated - nu med Saars TG :slight_smile:

De love der bliver vedtaget, kan ses under “politics”

Saar har livsnødvendig medicin til sin befolkning på handelsstationen Sumerian, som vi akut har behov for. Yderst beklageligt at Xxcha ikke konfererede med os før de sendte deres “ekspedition” afsted… :neutral_face:

Saar tactical
2/3/3 - 0/0/2
Activate Arcturus/Sumerian
Move from HS:
CA w Admiral
CV w 2 FF, 2 GF

Combat - Saar receives -1 on dice rolls in first round
CA w Admiral - 2x8/7
CV - 10/9
FF - 2x10/9

Causalties - FF, CV, CA

2/3/2 - 0/0/2

Battleorders fra Xxcha?
Ikke så mange muligheder, men jeg spørger alligevel inden jeg ruller, da du kan erklærer et Tactical Retreat ved at placere en CC fra Strategy Allocation i et adjacent system. Hvis du overlever første runde, skal du flygte til det valgte system, overlever du ikke bliver counteren der stadig.

Spørgsmål:
Hvornår skriver man at man vil landsætte tropper?
Strengt taget ved man jo ikke om det kan lade sig gøre til efter kampen. Og der kunne jo også være noget taktisk i, at man først vil afsløre hvor man vil landsætte og hvor maget til efter kamp.
I dette tilfælde nok ikke nogen stor overraskelse, at jeg vil landsætte 2 GF på Arcturus…

Efter spacebattle kommer invasion orders

Den skal jeg lige overveje - kan først nå at kigge på det onsdag aften, så ingen svar indtil da.

/David

Helt fint David - det var bare for at være sikker på at du (og I andre) var klar over muligheden - der står igen steder at vi spiller med tactical retreats.

@Sune : hvis du allerede ved hvad du vil kan du bare sende en pre-order til mig via pm, så poster jeg den når kampen er afviklet.

Ja okay - det er det vist ikke værd. Jeg bliver og kæmper

Battle of Summerian

round 1

Saar:
CA w Admiral - 1@8 3 3
CV - 1@10 5
FF - 2@10 4 7

Saar mister 1 FF

Xxcha
CA 1@7 9 (hit)

round 2

Saar:
CA w Admiral - 2@7 - 9 10 (2 hits)
CV - 11@9 3
FF - 1@9 2

Xxcha
CA 1@7 4

Xccha Cruiser er væk

Invasion
Saar landsætte 2GF på Archturus

Saar får 2TG

Muuat Preorder:
2/3/3 - 0/0/4
Activate Leadership
4/3/4 - 0/0/4

Sol Preorder:
Activate Warfare II
Place HAT in HS

Secondaries open

Map updated

[size=150]Xxcha next[/size]

for saar ikke “kun” en TG ?(new planet)